-
Mest besøgte
Mest besøgte
-
Find viden
Find viden
-
Vil du klage?
Vil du klage?
Seneste pressemeddelelser
Søg i pressemeddelelser-
EU’s forbrugermyndigheder går sammen mod Metas nye forretningsmodel
Meta, som står bag Facebook og Instagram, introducerede i efteråret 2023 en ny forretningsmodel, hvor forbrugerne blev tvunget til at vælge, om de vil betale for at bruge tjenesten, eller om Meta må bruge deres data til kommercielle formål. Forretningsmodellen fik straks EU's forbrugerbeskyttelsesnetværk (CPC-netværket), hvor Forbrugerombudsmanden også deltager, til at gå sammen i et tiltag mod Meta. Tiltaget er koordineret af Europa-Kommissionen.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmanden politianmelder personer for alkoholreklamer rettet mod børn og unge
To personer er blevet politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for hver især at markedsføre alkohol på henholdsvis Instagram og Facebook over for unge ned til 15 år. Generelt er al markedsføring af alkohol målrettet børn og unge ulovligt.
Læs mere
-
Selskab politianmeldt for omfattende markedsføring af alkohol over for børn og unge på Facebook
Forbrugerombudsmanden har politianmeldt selskabet GOR-Toms ApS, der står bag diskotekerne ”Kalas Club” og ”Club Zanzi Event & Nightclub” for ulovligt at markedsføre alkohol over for børn og unge under 18 år på Facebook.
Læs mere
-
Kvikguide til virksomheder om miljømarkedsføring
Se, hvad I skal være opmærksomme på, når I markedsfører jeres produkter med, at de belaster klimaet eller miljøet mindre end andre produkter på markedet.
Se Kvikguide til virksomheder om miljømarkedsføring
-
Retningslinjer for prismarkedsføring
Formålet med retningslinjerne om prismarkedsføring er dels at sikre forbrugerne mod vildledning, dels at sikre en mere reel og loyal konkurrence mellem de erhvervsdrivende gennem klare og ensartede spilleregler.
Se retningslinjer for prismarkedsføring
Forbrugerombudsmanden
Forbrugerombudsmanden fører tilsyn med markedsføring og forbrugerbeskyttende regler.