Nyheder og presse
Abonnér på nyheder
Her har du mulighed for at abonnere på pressemeddelelser og nyhedsbreve fra Forbrugerombudsmanden.
Abonnér på pressemeddelelser
Pressemeddelelser fra Forbrugerombudsmanden
Når du tilmelder dig, vil du modtage alle pressemeddelelser fra Forbrugerombudsmanden i din indbakke.
Ved at klikke på ”ja tak, tilmeld mig” giver du samtykke til, at vi sender dig vores pressemeddelelser. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement. Læs mere om behandling af dine personoplysninger
Abonnér på nyhedsbreve
Nyhedsbrev fra Forbrugerombudsmanden
Når du tilmelder dig nyhedsbreve fra Forbrugerombudsmanden, får du relevant viden om sager, regler og tiltag, der foregår på vores område. Vi udsender cirka 8 nyhedsbreve om året.
Ved at klikke på ”ja tak, tilmeld mig” giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbreve. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement. Læs mere om behandling af dine personoplysninger
Seneste nyheder
Se alle Nyheder-
Royal Unibrew betaler bøde på 4 millioner kroner for vildledende klimaudsagn
Royal Unibrew har accepteret at betale en bøde på 4 millioner kroner for vildledende markedsføring. Royal Unibrew blev politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for at markedsføre Egekildevand med udsagn om CO2-neutralitet på emballagen uden samtidig at oplyse på emballagen, at CO2-neutraliteten delvist blev opnået ved klimakompensation.
Læs mere
-
Tesla betaler bøde for at vildlede om pris og lån ved bilkøb
Tesla har accepteret at betale en bøde på 190.000 kroner for overtrædelse af oplysningspligten ved markedsføring af lån og for at have udeladt udgifter i kontantprisen på deres bilmodeller. Sagen vedrører overtrædelser begået tilbage i 2019, og strafudmålingen er derfor fra før den skærpede bødemodel, der blev indført af Folketinget fra 2022.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmanden indskærper regler om vildledende markedsføring over for Falck
To forskellige udsagn på Falcks hjemmeside har været vildledende, så forbrugere har kunnet tro, at de kunne købe et sundhedsabonnement og få adgang til hurtig og billig psykologhjælp, selvom de led af angst eller depression. Det vurderer Forbrugerombudsmanden, som nu indskærper reglerne om vildledende markedsføring over for Falck.
Læs mere