Kontaktoplysninger
Det er gratis at henvende sig til Forbrugerombudsmanden. Vi modtager årligt mange henvendelser fra både forbrugere og erhvervsdrivende, og selvom vi ikke kan behandle alle klager, så hjælper de os med at prioritere fremtidige indsatsområder.
-
Kontaktformularer
Hvis du vil klage over spam eller markedsføring eller søge aktindsigt
Find kontaktformular
-
Få en forhåndsbesked
Her kan du læse om, hvordan du kan anmode om forhåndsbesked
Få en forhåndsbesked
-
Pressekontakt
Her finder du pressekontakt og fotos til journalistisk brug
Gå til pressekontakt
Brug formularerne
Brug gerne vores kontaktformularer, der hvor det er muligt. Det gør vores sagsbehandling nemmere, da vi på den måde får de oplysninger fra dig, som vi har behov for.
Generelle henvendelser
Hvis din henvendelse drejer sig om noget generelt udover klager, kan du sende os en mail.
Presse
Journalister er altid velkomne til at kontakte os via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressetelefon på tlf. 41 71 50 98
Seneste pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Tesla betaler bøde for at vildlede om pris og lån ved bilkøb
Tesla har accepteret at betale en bøde på 190.000 kroner for overtrædelse af oplysningspligten ved markedsføring af lån og for at have udeladt udgifter i kontantprisen på deres bilmodeller. Sagen vedrører overtrædelser begået tilbage i 2019, og strafudmålingen er derfor fra før den skærpede bødemodel, der blev indført af Folketinget fra 2022.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmanden indskærper regler om vildledende markedsføring over for Falck
To forskellige udsagn på Falcks hjemmeside har været vildledende, så forbrugere har kunnet tro, at de kunne købe et sundhedsabonnement og få adgang til hurtig og billig psykologhjælp, selvom de led af angst eller depression. Det vurderer Forbrugerombudsmanden, som nu indskærper reglerne om vildledende markedsføring over for Falck.
Læs mere
-
International opfordring til flybranchen om at gennemgå grøn markedsføring
Forbrugerombudsmanden har sammen med øvrige myndigheder i det internationale netværk for forbrugerbeskyttelse og håndhævelse (ICPEN) opfordret flybranchen til at gennemgå branchens grønne markedsføring. Forbrugerne skal kunne gennemskue flyselskabernes indsats for at nedbringe CO2-udledning.
Læs mere