Nyheder og presse
Abonnér på nyheder
Her har du mulighed for at abonnere på pressemeddelelser og nyhedsbreve fra Forbrugerombudsmanden.
Abonnér på pressemeddelelser
Pressemeddelelser fra Forbrugerombudsmanden
Når du tilmelder dig, vil du modtage alle pressemeddelelser fra Forbrugerombudsmanden i din indbakke.
Ved at klikke på ”ja tak, tilmeld mig” giver du samtykke til, at vi sender dig vores pressemeddelelser. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement. Læs mere om behandling af dine personoplysninger
Abonnér på nyhedsbreve
Nyhedsbrev fra Forbrugerombudsmanden
Når du tilmelder dig nyhedsbreve fra Forbrugerombudsmanden, får du relevant viden om sager, regler og tiltag, der foregår på vores område. Vi udsender cirka 8 nyhedsbreve om året.
Ved at klikke på ”ja tak, tilmeld mig” giver du samtykke til, at vi sender dig vores nyhedsbreve. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og opsige dit abonnement. Læs mere om behandling af dine personoplysninger
Seneste nyheder
Se alle Nyheder-
Ny vejledning om kreditværdighedsvurdering
Forbrugerombudsmanden og Finanstilsynet offentliggør i dag en ny fælles vejledning om kreditværdighedsvurdering. Vejledningen angiver en række overordnede principper for kreditværdighedsvurdering og er udtryk for Forbrugerombudsmandens og Finanstilsynets fortolkning af gældende ret.
Læs mere
-
Dom: Hus og Have Avisen skal betale bøde på 150.000 kroner for skjulte annoncer
Hus og Have Avisen skal betale en bøde på 150.000 kroner for ikke at have markeret en række omtaler tydeligt som annoncer, hvorved omtalerne fremstod som redaktionelt indhold. Dommen understreger, at kommercielt og redaktionelt indhold skal holdes skarpt adskilt.
Læs mere
-
Dom: SAS skal betale bøde på 1 million kroner for vildledende markedsføring
Københavns Byret har idømt Scandinavian Airlines System Denmark-Norway-Sweden (SAS) en bøde på 1 million kroner for at have udsendt vildledende mails under corona-epidemien i 2020. Forbrugerombudsmanden politianmeldte SAS, fordi mange forbrugere som følge af en mail fra SAS valgte selv at aflyse deres rejse og anmode om pengene retur i den tro, at SAS allerede havde aflyst deres fly.
Læs mere