Kontaktoplysninger
Det er gratis at henvende sig til Forbrugerombudsmanden. Vi modtager årligt mange henvendelser fra både forbrugere og erhvervsdrivende, og selvom vi ikke kan behandle alle klager, så hjælper de os med at prioritere fremtidige indsatsområder.
-
Kontaktformularer
Hvis du vil klage over spam eller markedsføring eller søge aktindsigt
Find kontaktformular
-
Få en forhåndsbesked
Her kan du læse om, hvordan du kan anmode om forhåndsbesked
Få en forhåndsbesked
-
Pressekontakt
Her finder du pressekontakt og fotos til journalistisk brug
Gå til pressekontakt
Brug formularerne
Brug gerne vores kontaktformularer, der hvor det er muligt. Det gør vores sagsbehandling nemmere, da vi på den måde får de oplysninger fra dig, som vi har behov for.
Generelle henvendelser
Hvis din henvendelse drejer sig om noget generelt udover klager, kan du sende os en mail.
Presse
Journalister er altid velkomne til at kontakte os via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressetelefon på tlf. 41 71 50 98
Seneste pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Forbrugerombudsmanden anker dom om negative renter
Forbrugerombudsmanden anker Sø- og Handelsrettens dom om negative renter til Højesteret. I dommen frifindes Jyske Bank for at have opkrævet negative renter på privatkunders konti. Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at banken ikke havde ret til det i sine aftaler.
Læs mere
-
Annoncør og annonceplatform overtrådte markedsføringsloven med udsagn om kræft
Forbrugerombudsmanden har vurderet, at en annonce fra RadonDanmark har kunne give det indtryk, at foretagelsen af et indeklimatjek i sig selv var tilstrækkeligt til at undgå kræft. Bownty ApS havde et medansvar som annonceplatform og havde også havde været med til at udarbejde annoncen.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmanden indskærper markedsføringsregler i sag om Peugeot-biler
Virksomheden Wismo Automotive A/S markedsførte en otte års serviceaktiveret garanti på to Peugeot bilmodeller, men garantien var ikke tilgængelig i Danmark. Forbrugerombudsmanden vurderer, at der var tale om vildledende markedsføring, og indskærper reglerne over for virksomheden.
Læs mere