Kontaktoplysninger
Kontaktformularer
Brug vores kontaktformularer, hvis du ønsker at klage over en virksomhed eller anmode om aktindsigt. Vi modtager årligt mange henvendelser, og selvom vi ikke kan behandle alle klager, er henvendelserne vigtige til at prioritere fremtidige indsatsområder. al henvendelse er gratis.
-
Klag over markedsføring
Hvis du ønsker at klage over en virksomhed, skal du benytte vores formular til klager over markedsføring.
Klag over markedsføring
-
Klag over spam
Hvis du vil klage over spam, skal du videresende spamhenvendelsen til os. Herefter vil du modtage et link til en klageformular.
Klag over spam
-
Anmod om aktindsigt
Hvis du vil søge om aktindsigt i sager eller dokumenter, skal du benytte vores formular til anmodning om aktindsigt.
Anmod om aktindsigt
Brug formularerne - det letter sagsbehandlingen
Brug gerne vores kontaktformularer, der hvor det er muligt. Det gør vores sagsbehandling nemmere, da vi på den måde får de oplysninger fra dig, som vi har behov for.
Det er gratis at henvende sig til Forbrugerombudsmanden, hvad enten du er forbruger eller erhvervsdrivende. Vi modtager årligt mange henvendelser, og selvom vi ikke kan behandle alle klager, er henvendelserne vigtige til at prioritere fremtidige indsatsområder.
Vejledning
Vi gør opmærksom på, at Forbrugerombudsmanden desværre ikke har ressourcer til at besvare spørgsmål med individuel vejledning om, hvilke rettigheder du har som forbruger eller virksomhed.
Du kan evt. hente gode råd om forbrugerrettigheder på den offentlige forbrugerportal forbrug.dk.
Hvis du sender os en mail, kan kan vedhæfte:
- billeder (.JPEG, .JPG, .PNG)
- lydfiler (.MP3)
- video (.MOV)
Du kan IKKE vedhæfte:
- HEIC-filer (standardfil på billeder fra Apple-produkter)
- links til dokumenter i skyen
- zip-filer
Hvis Forbrugerombudsmanden tager klagen op over for virksomheden, har virksomheden som udgangspunkt ret til at se din klage, og ofte sender vi den til virksomhedens orientering. Men du kan naturligvis skrive en mail til os uden at oplyse dit navn og dine kontaktoplysninger.
Forbrugerombudsmanden vejleder ikke om dine rettigheder som forbruger eller virksomhed i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser. Du kan hente gode råd om forbrugerrettigheder på den offentlige forbrugerportal forbrug.dk
Vil du vide mere om klagemuligheder, kan du læse mere på Nævnenes Hus’ hjemmeside
Du vil også kunne finde svar på ofte stillede spørgsmål om reglerne vedr. markedsføring, handel på internettet og betalingstjenester under ’Alle emner'
Øvrige henvendelser
Hvis din henvendelse drejer sig om noget helt andet, kan du sende os en mail: FO@forbrugerombudsmanden.dk
Presse
Journalister er velkomne til at kontakte os via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressetelefon tlf.: 41 71 50 98
Sådan behandler vi dine oplysninger
Hvis du vælger at kontakte Forbrugerombudsmanden, skal du være opmærksom på, at dine oplysninger registreres i vores IT-system. Det betyder, at du har nogle rettigheder i forbindelse med vores sagsbehandling.