Kontakt
Presse
Forbrugerombudsmanden har pligt til at informere offentligheden om sit arbejde og sine aktiviteter inden for tilsynets område. Presse- og mediekontakt varetages både af forbrugerombudsmanden selv og sekretariatet. Her på siden kan du hente pressefotos af forbrugerombudsmand Torben Jensen og og andre talspersoner.
Er du journalist?
Hvis du har pressehenvendelser til Forbrugerombudsmanden, skal du kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressehotline på tlf. 41 71 50 98.
Pressehotlinen hjælper journalister med oplysninger og kontakt til relevante talspersoner fra Forbrugerombudsmanden.
Abonner på nyheder
Forbrugerombudsmanden udsender løbende nyheder via hjemmesiden - primært i form af pressemeddelelser.
Få nyhederne direkte i din indbakke.
Seneste pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
L’easy og Resurs Bank opgiver retssager mod overgældsatte forbrugere
L’easy har opgivet en retssag mod en forbruger, der ikke kunne betale ydelserne på sine lån, og Resurs Bank har indgået forlig i en tilsvarende retssag. Forbrugerombudsmanden var indtrådt i begge sager på forbrugernes side og gjorde gældende, at låneaftalerne var ugyldige, fordi de havde medført eller forværret de to forbrugeres overgældsætning. Det ville den lovpligtige kreditværdighedsvurdering efter Forbrugerombudsmandens opfattelse have vist.
Læs mere
-
Bøder og frifindelser i sag om ulovligt telefonsalg
To telemarketingvirksomheder, som har medvirket til overtrædelse af forbuddet mod uanmodet telefonsalg og vildledning, er idømt bøder på i alt 1,1 millioner kroner. Elselskabet Velkommen, hvis produkter telemarketingselskaberne ringede ud for at sælge, er derimod blevet frifundet for det ulovlige telefonsalg. De er dog blevet idømt en bøde på 5.000 kroner for vildledende udsagn på Trustpilot.
Læs mere
-
Fitnesskæde idømt bøde på 600.000 kroner for vildledende markedsføring
Fitnesskæden Arca ApS er blevet idømt en bøde på 600.000 kroner for at have vildledt forbrugere ved ikke tydeligt at have gjort dem opmærksomme på, at de ved at benytte sig af et tilbud om træning også blev tilmeldt et løbende medlemskab. Forbrugerombudsmanden har i en anden sag vedrørende fitnesskæden vurderet, at Arca ApS ikke havde ret til at hæve prisen eller opkræve et energitillæg uden forbrugernes samtykke.
Læs mere