Afgørelse
Afgørelse
Sagsnummer
2003-1161/5-4
Lovgivning
- 1
Kasseboner ulæselige pga. falmning
Kasseboner, der bliver ulæselige pga. falmning er ifølge Forbrugerombudsmanden i strid med god markedsføringsskik.
En forbruger klagede til Forbrugerombudsmanden over kasseboner og lignende, der på grund af falmning og lignende bliver ulæselige efter kort tid.
Forbrugerombudsmanden bemærkede, at problemet især er stort, hvis kassebonen og lignende skal bruges som dokumentation ved garanti- eller reklamationssager. Forbrugerombudsmanden fandt det i strid med god markedsføringsskik, at den dokumentation, som en forretning typisk vil afkræve en forbruger, hvis denne reklamerer, efter kort tid er ulæselig og dermed uanvendelig. Forbrugerombudsmanden henstillede til butiksbranchens organisation at finde en løsning på problemet, og organisationen gav tilsagn herom.
Fra Forbrugerjura 2003