Afgørelse

Afgørelse

Sagsnummer
08/03383

Lovgivning

  • 4

Identifikation af reklame

Efter en henvendelse fra Forbrugerombudsmanden til et gratis annoncemagasin om dets brug af journalistisk stof og markering af annoncer, ændrede magasinet praksis, således at det blev lettere for læseren at se, når der var tale om reklame.

En henvendelse fra Forbrugerombudsmanden til et gratis annoncemagasin om dets brug af journalistisk stof og markering af annoncer fik den virkning, at det blev lettere for læseren at se, når der var tale om reklame.

Magasinet valgte at tydeliggøre, at bladet er et annoncemagasin. ”Annoncemagasin” på magasinets forside fremhævedes således efterfølgende med større skrifttype.

Annoncer, som før var markeret med magasinets navn/annonce blev skiftet ud med blot ”annonce” skrevet med en større skrifttype. Det nye tiltag skete for ikke at fjerne fokus fra, at der er tale om en annonce.