Afgørelse
Afgørelse
Sagsnummer
14/08564
Lovgivning
- 3
Dealsite vildledte om tilbudsperiode på en deal
Et dealsite vildledte forbrugerne i sin markedsføring af et tilbud på håndværkerarbejde, idet dealsitet forlængede tilbudsperioden.
Et dealsite reklamerede for, at forbrugerne kunne spare 52 procent på håndværkerarbejde, hvis de slog til inden for en bestemt frist. Et ur tikkede ned til fristens udløb.
En forbruger gjorde imidlertid Forbrugerombudsmanden opmærksom på, at fristen på tilbuddet var blevet forlænget op til flere gange, så uret startede forfra med at tælle ned. Forbrugerombudsmanden vurderede, at denne form for markedsføring var vildledende i strid med markedsføringslovens § 3, stk. 1.
Forbrugerombudsmanden fandt det i den forbindelse skærpende, at vildledningen foregik på en side, hvor forbrugerne hurtigt skal træffe et valg, hvis de ønsker at købe en deal.