Podcast

CO2-neutralitet

Klimaneutral, CO2-neutral eller netto-nul CO2-udledning? I dette afsnit dykker vi ned i, hvilken dokumentation der skal til, når virksomheder benytter udsagn om klima- eller CO2-neutralitet.

Klimaneutral, CO2-neutral eller netto-nul CO2-udledning? I dette afsnit dykker vi ned i, hvilken dokumentation der skal til, når virksomheder benytter udsagn om klima- eller CO2-neutralitet. Det er nemlig ikke nok blot at sandsynliggøre en miljø- eller klimaeffekt - det skal faktisk kunne dokumenteres, at et tiltag har haft den reelle effekt. Vi inddrager konkrete sager, de mest almindelige faldgruber og vores anbefalinger til at bruge udsagn om klima- og CO2-neutralitet uden at overtræde markedsføringsloven.

Vært: Christian Poll
Gæst: Mie Engmann
Produktion: Christian Poll og Sabrina Amtrup

Hent transskribering af podcasten (pdf)

Om Forbrugerombudsmandens Podcast

Forbrugerombudsmandens Podcast hjælper virksomheder og andre interesserede med at forstå markedsføringsloven og andre forbrugerbeskyttende regler.

Værterne Sabrina Amtrup og Christian Poll giver – sammen med kollegaer fra Forbrugerombudsmanden – lytterne et indblik i Forbrugerombudsmandens arbejde. Med konkrete råd og eksempler fra praksis gennemgår de, hvad virksomheder skal være opmærksomme på i deres markedsføring for at holde sig inden for lovens rammer. 

Podcasten er udarbejdet af Forbrugerombudsmanden - en uafhængig myndighed, der fører tilsyn med, at virksomheder overholder markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning, især ud fra hensynet til forbrugerne.