Kontakt
Presse
Forbrugerombudsmanden har pligt til at informere offentligheden om sit arbejde og sine aktiviteter inden for tilsynets område. Presse- og mediekontakt varetages både af forbrugerombudsmanden selv og sekretariatet. Her på siden kan du hente pressefotos af forbrugerombudsmand Torben Jensen og og andre talspersoner.
Er du journalist?
Hvis du har pressehenvendelser til Forbrugerombudsmanden, skal du kontakte Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressehotline på tlf. 41 71 50 98.
Pressehotlinen hjælper journalister med oplysninger og kontakt til relevante talspersoner fra Forbrugerombudsmanden.
Abonner på nyheder
Forbrugerombudsmanden udsender løbende nyheder via hjemmesiden - primært i form af pressemeddelelser.
Få nyhederne direkte i din indbakke.
Pressefotos
Her finder du fotos i høj opløsning af Forbrugerombudsmanden og kontorchefer. Vores pressefotos kan frit benyttes til redaktionelt indhold. Billederne må ikke udnyttes kommercielt.
Seneste pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Forbrugerombudsmanden indskærper markedsføringslovens vildledningsforbud over for Velkommen
Elselskabet Velkommen gav ikke forbrugerne klare og forståelige oplysninger om sin elpris. Det vurderer Forbrugerombudsmanden, som derfor indskærper markedsføringslovens vildledningsforbud over for Velkommen.
Læs mere
-
Andel Energi oplyste ikke forbrugere klart og forståeligt om variabelt pristillæg
Forbrugerombudsmanden har indskærpet markedsføringslovens vildledningsforbud over for Andel Energi, fordi Andel Energi ikke har givet forbrugere klare og forståelige oplysninger om, at et omkostningstillæg i elprisen var variabelt.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmanden og forbrugerbeskyttende myndigheder i andre lande opfordrer mode- og tekstilindustrien til at gennemgå grøn markedsføring
Sammen med andre medlemmer af det internationale netværk for forbrugerbeskyttelse og håndhævelse (ICPEN) sætter Forbrugerombudsmanden nu fokus på mode- og tekstilindustriens grønne markedsføring. Virksomheder i industrien opfordres til at gennemgå deres markedsføring og sikre, at de grønne påstande lever op til de forbrugerbeskyttende regler.
Læs mere