Kontaktoplysninger
Det er gratis at henvende sig til Forbrugerombudsmanden. Vi modtager årligt mange henvendelser fra både forbrugere og erhvervsdrivende, og selvom vi ikke kan behandle alle klager, så hjælper de os med at prioritere fremtidige indsatsområder.
-
Kontaktformularer
Hvis du vil klage over spam eller markedsføring eller søge aktindsigt
Find kontaktformular
-
Få en forhåndsbesked
Her kan du læse om, hvordan du kan anmode om forhåndsbesked
Få en forhåndsbesked
-
Pressekontakt
Her finder du pressekontakt og fotos til journalistisk brug
Gå til pressekontakt
Brug formularerne
Brug gerne vores kontaktformularer, der hvor det er muligt. Det gør vores sagsbehandling nemmere, da vi på den måde får de oplysninger fra dig, som vi har behov for.
Generelle henvendelser
Hvis din henvendelse drejer sig om noget generelt udover klager, kan du sende os en mail.
Presse
Journalister er altid velkomne til at kontakte os via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressetelefon på tlf. 41 71 50 98
Seneste pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Østre Landsret: Netbutik får bøde og konfiskeret sin fortjeneste fra salg af skjulte abonnementer
Østre Landsret har idømt virksomheden GN Triova ApS en bøde på 100.000 kroner. Derudover har retten afgjort, at virksomhedens fortjeneste på 1.675.000 kroner fra salg af skjulte abonnementer på netbutikken Flipsu.dk skal konfiskeres. Forbrugerombudsmanden politianmeldte virksomheden efter at have modtaget klager fra en række forbrugere.
Læs mere
-
Tobaksproducenten Philip Morris idømt bøde for ulovlig tobaksreklame
Philip Morris er dømt for at overtræde tobaksreklameloven i forbindelse med reklame for deres produkt IQOS. Producenten skal betale 3 millioner kroner i bøde for at have reklameret for IQOS. Det har Københavns Byret slået fast, efter Forbrugerombudsmanden havde politianmeldt Philip Morris.
Læs mere
-
To virksomheder politianmeldt for at reklamere for elektroniske cigaretter og tilbehør
Læs mere