Podcast

Inkasso

Hvad gør du, hvis du modtager en rykkerskrivelse for en regning, du allerede har betalt? Eller hvis du slet ikke mener, at du skylder pengene? I dette afsnit dykker vi ned i reglerne for rykkere og inkasso og forklarer, hvad du kan gøre som forbruger, hvis du mener, at et krav er uberettiget.

Hvad gør du, hvis du modtager en rykkerskrivelse for en regning, du allerede har betalt? Eller hvis du slet ikke mener, at du skylder pengene? I dette afsnit dykker vi ned i reglerne for rykkere og inkasso og forklarer, hvad du kan gøre som forbruger, hvis du mener, at et krav er uberettiget. Du får også viden om, hvad virksomheder og inkassofirmaer ikke må gøre, og vi giver konkrete råd til, hvordan du skal forholde dig, hvis sagen alligevel ender med inkasso.

Vært: Sabrina Amtrup
Gæst: Marc Tramoni
Produktion: Christian Poll

Hent transskribering af podcasten (pdf)

Om Forbrugerombudsmandens Podcast

Forbrugerombudsmandens Podcast hjælper virksomheder og andre interesserede med at forstå markedsføringsloven og andre forbrugerbeskyttende regler.

Værterne Sabrina Amtrup og Christian Poll giver – sammen med kollegaer fra Forbrugerombudsmanden – lytterne et indblik i Forbrugerombudsmandens arbejde. Med konkrete råd og eksempler fra praksis gennemgår de, hvad virksomheder skal være opmærksomme på i deres markedsføring for at holde sig inden for lovens rammer. 

Podcasten er udarbejdet af Forbrugerombudsmanden - en uafhængig myndighed, der fører tilsyn med, at virksomheder overholder markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning, især ud fra hensynet til forbrugerne.