Kontaktoplysninger
Det er gratis at henvende sig til Forbrugerombudsmanden. Vi modtager årligt mange henvendelser fra både forbrugere og erhvervsdrivende, og selvom vi ikke kan behandle alle klager, så hjælper de os med at prioritere fremtidige indsatsområder.
-
Kontaktformularer
Hvis du vil klage over spam eller markedsføring eller søge aktindsigt
Find kontaktformular
-
Få en forhåndsbesked
Her kan du læse om, hvordan du kan anmode om forhåndsbesked
Få en forhåndsbesked
-
Pressekontakt
Her finder du pressekontakt og fotos til journalistisk brug
Gå til pressekontakt
Brug formularerne
Brug gerne vores kontaktformularer, der hvor det er muligt. Det gør vores sagsbehandling nemmere, da vi på den måde får de oplysninger fra dig, som vi har behov for.
Generelle henvendelser
Hvis din henvendelse drejer sig om noget generelt udover klager, kan du sende os en mail.
Presse
Journalister er altid velkomne til at kontakte os via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressetelefon på tlf. 41 71 50 98
Seneste pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Medlemmer af Kongehuset misbrugt i markedsføring
Sighs ApS og en enkeltmandsvirksomhed har afbilledet medlemmer af Kongehuset på deres produkter uden tilladelse fra Kongehuset, og dermed overtrådt markedsføringslovens bestemmelse om god skik. Virksomhederne er efter Forbrugerombudsmandens henvendelse ophørt med salg og markedsføring af produkterne, som var henholdsvis julekugler og plakater.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmanden politianmelder Salling Group for ikke at skjule tobaksprodukter i deres supermarkeder
Tobaksvarer og nikotinposer med mere må ikke stå fremme, så kunderne kan se dem. I flere Bilka-, Føtex- og Nettosupermarkeder var produkterne synlige. Derfor har Forbrugerombudsmanden nu politianmeldt Salling Group, som ejer de tre supermarkedskæder.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmanden politianmelder solarievirksomhed for at vildlede forbrugerne
Unicore Development ApS, der står bag solariekæden Clubtan, er blevet politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for vildledende markedsføring. Virksomheden har blandt andet brugt udtryk som ”sund kulør”, selvom brugen af solarie kan have alvorlige konsekvenser for forbrugeres helbred.
Læs mere