Kontaktoplysninger
Det er gratis at henvende sig til Forbrugerombudsmanden. Vi modtager årligt mange henvendelser fra både forbrugere og erhvervsdrivende, og selvom vi ikke kan behandle alle klager, så hjælper de os med at prioritere fremtidige indsatsområder.
-
Kontaktformularer
Hvis du vil klage over spam eller markedsføring eller søge aktindsigt
Find kontaktformular
-
Få en forhåndsbesked
Her kan du læse om, hvordan du kan anmode om forhåndsbesked
Få en forhåndsbesked
-
Pressekontakt
Her finder du pressekontakt og fotos til journalistisk brug
Gå til pressekontakt
Brug formularerne
Brug gerne vores kontaktformularer, der hvor det er muligt. Det gør vores sagsbehandling nemmere, da vi på den måde får de oplysninger fra dig, som vi har behov for.
Generelle henvendelser
Hvis din henvendelse drejer sig om noget generelt udover klager, kan du sende os en mail.
Presse
Journalister er altid velkomne til at kontakte os via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressetelefon på tlf. 41 71 50 98
Seneste pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Dom: Ejendomsudvikler lovede for mange kvadratmeter i projektbyggeri og skal betale bøde på en kvart million kroner
Ejendomsudvikleren NPV A/S skal betale en bøde på 250.000 kroner i en sag om vildledning om kvadratmeter. I salgsbrochuren til et projektbyggeri havde NPV i plantegningerne angivet flere kvadratmeter i rummene, end der reelt var i de færdige boliger. Forbrugerombudsmanden politianmeldte sagen, som Østre Landsret nu har afgjort.
Læs mere
-
Sø- og Handelsretten: Jyske Bank frifindes i sag om negative renter
Sø- og Handelsretten har netop konstateret, at Jyske Bank havde hjemmel til at opkræve negative renter på en række privatkunders konti i årene 2019-2022. Forbrugerombudsmanden stævnede i september 2023 Jyske Bank i sagen.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmanden lancerer podcast
Forbrugerombudsmanden lancerer nu en podcast, som skal hjælpe virksomheder og forbrugere med at forstå markedsføringsloven og andre forbrugerbeskyttende regler. Podcasten udkommer som et vigtigt led i Forbrugerombudsmandens strategi om øget synlighed. Første afsnit af ”Forbrugerombudsmandens Podcast” er netop udgivet.
Læs mere