Kontaktoplysninger
Det er gratis at henvende sig til Forbrugerombudsmanden. Vi modtager årligt mange henvendelser fra både forbrugere og erhvervsdrivende, og selvom vi ikke kan behandle alle klager, så hjælper de os med at prioritere fremtidige indsatsområder.
-
Kontaktformularer
Hvis du vil klage over spam eller markedsføring eller søge aktindsigt
Find kontaktformular
-
Få en forhåndsbesked
Her kan du læse om, hvordan du kan anmode om forhåndsbesked
Få en forhåndsbesked
-
Pressekontakt
Her finder du pressekontakt og fotos til journalistisk brug
Gå til pressekontakt
Brug formularerne
Brug gerne vores kontaktformularer, der hvor det er muligt. Det gør vores sagsbehandling nemmere, da vi på den måde får de oplysninger fra dig, som vi har behov for.
Generelle henvendelser
Hvis din henvendelse drejer sig om noget generelt udover klager, kan du sende os en mail.
Presse
Journalister er altid velkomne til at kontakte os via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressetelefon på tlf. 41 71 50 98
Seneste pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Forbrugerombudsmanden politianmelder Salling Group for vildledende bæredygtighedsudsagn om Nettos ØGO-mærke
Salling Group A/S, der står bag butikskæden Netto, har markedsført Nettos egen serie af økologiske produkter ”ØGO” som værende det fjerde mest bæredygtige mærke i Danmark. Men bæredygtighedsudsagnet var baseret på en kåring fra en privat forbrugerundersøgelse og dermed kun et udtryk for forbrugernes opfattelse af ØGO-mærket. Forbrugerombudsmanden har derfor politianmeldt Salling Group for vildledende markedsføring.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmandens årsberetning 2024: Stor arbejdsindsats på det grønne område
Forbrugerombudsmanden offentliggør i dag sin årsberetning for 2024. Særligt det grønne område har budt på mange opgaver til Forbrugerombudsmandens sekretariat både med vejledning, rådgivning og håndhævelse.
Læs mere
-
Forbrugerombudsmanden anker dom om negative renter
Forbrugerombudsmanden anker Sø- og Handelsrettens dom om negative renter til Højesteret. I dommen frifindes Jyske Bank for at have opkrævet negative renter på privatkunders konti. Det er Forbrugerombudsmandens opfattelse, at banken ikke havde ret til det i sine aftaler.
Læs mere