Forbud mod vildledning

Brugeranmeldelse

Mange forbrugere tjekker brugeranmeldelserne på nettet for den butik eller det hotel mv., som de overvejer at indgå aftale med, før de beslutter sig. Det er derfor vigtigt, at forbrugerne kan stole på anmeldelserne.

Forbrugerombudsmanden har sammen med erhvervsorganisationer og Forbrugerrådet TÆNK forhandlet retningslinjer om offentliggørelse af brugeranmeldelser på plads, og de trådte i kraft 1. maj 2015. Retningslinjerne for brugeranmeldelser stiller krav til online-tjenester, hvor forbrugere kan offentliggøre deres købsoplevelse med erhvervsdrivende til gavn for andre forbrugere. Formålet er at sikre, at brugeranmeldelserne er troværdige og lette at gennemskue for forbrugerne.

 

Retningslinjer

Retningslinjer om offentliggørelse af brugeranmeldelser, 1. maj 2015

Læs retningslinjerne om offentliggørelse af brugeranmeldelse

Relaterede sager

Se alle